CGMجدید قابل کاشت دربدن

 نوعی دستگاه مانیتور مداوم قندخون که به مدت  بیش از 5 ماه قابل کاشت دربدن است،  درسه منطقه از بریتانیا مورد آزمایش قرار گرفت.

این دستگاه می تواند به مدت  5 ماه در بدن  کاشته شود. کارآزمایی بالینی آن  درکمبریج و سوان سی در انگلستان به منظور بررسی ایمنی و صحت این دستگاه درحال انجام است. این نوع  CGMقابل کاشت توسط شرکت آمریکایی  Senseonicsساخته شده است.

  محل  قرار گرفتن آن  در زیر پوست بازو است، این ابزار قادر است مقدار قندخون را  با تاباندن یک نور فلورسانس بروی عروق خونی به طور مداوم  گزارش دهد،  سپس مقادیر خوانده شده را بطور مداوم به یک گوشی هوشمند  ارسال کند.

 برخلاف  آزمایش قندخون که بصورت  دستی  انجام می شود، مانتیور اتوماتیک  قند خون  بطور مداوم قند خون را گزارش می دهد و این نتایج معمولاً موجب بهبود  کنترل قندخون  می شود. ارسال مداوم قند خون  به کاربران  اجازه می دهد  کوچکترین  تغییرات در قند خون خود را  رصد کنند  و مدیریت  روتین دیابت را دقیق تر نمایند.

 دکتر Choudhary  مشاور بیمارستان کالج کینگزمی گوید:  زندگی با دیابت نوع 1 کمی  به راه رفتن بروی یک طناب با چشم بسته شبیه است، افزایش و کاهش قند خون بیمار را تهدید می کند  درحقیقت  اندازه گیری  دستی قند خون  همانند  بازکردن  چشمها در هنگام راه رفتن بروی طناب،  تنها برای  4 تا 5 بار در روز است،  مانیتورینگ مداوم قندخون  به شما  اجازه  می دهد،  چشم های شما همیشه  اطراف  را ببیند  و شما  ببینید که در کجا هستید.

 این ابزار ماهیت بروز رسانی دارد،  CGM  های قابل کاشت کنونی باید هفته ای یک بار تعویض شوند  زیرا تمام حسگرهایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند تنها به مدت یک هفته  کار می کنند و شما مجبور به تعویض آن هستید، در حالیکه  حسگرهای این نوع  CGM، حداقل 3 تا 5 ماه  دوام دارند  و بدقت  مقدار قند خون شما را اندازه گیری  می کنند.

منبع:

www.diabetes.co.uk/news/2015/sep/nhs-tests-new-cgm-implant-that-could-last-five-months-before-being-replaced-96567372.html